4 Haziran 2008 Çarşamba

Web sitenizi dizayn ederken arama motorlarini unutmayin

Sitenizi arama motorlarinda üst siralara tasimaniz sizin elinizde, sitenizi iyi optimize ederek bunu kolayca saglayabilirsiniz. Optimize etmek ne demek benim sitemi herkes beðenir flas animasyonum dillere destan diyorsaniz bastan kaybediyorsunuz.
Önce terminolojiyi anlayalim
Iki çeþit arama sitesi vardir; katiksiz arama motorlari ve dizinler. Katiksiz arama motorlari gönderilen web sitelerini veritabanlarinda tutarlar periyodik olarak otomatik "robot" veya "örümcek"denilen programlari veritabanindaki siteleri gezerler bu gezme islemine ingilizce crawl denir. Bu katiksiz arama motorlarinin gezinme programlari en kompleks programlama algoritmalari içerir, giderek daha mükemmel olan bu programlar milyarlarca siteyi veritabanlarinda önem siralarina göre dizebilir. Bu katiksiz arama motorlarýna örnek Google 'dir, ülkemizde böyle kompleks arama yapan bir arama motoru yoktur çokluk sadece kendi veritabanini güncelleyen kisitli arama siteleri mevcuttur.

Dizinler ise daha basittir insanlar gelir dizinler altinda siteleriyle ilgili kategori altina kayit olurlar bu kayitlar dizin yöneticileri tarafindan incelenip onaylanir. Dizinlere örnek Open Directory Yahoo ve LookSmart'tir, Türkçe dizin olarak Turk.net örnek verilebilir. Çogu büyük arama sitesi dizin ve arama hizmetlerini birlestirmistir. Örnegin Yahoo'da yaptiginiz bir aramada en üstteki sonuçlar Yahoo dizinlerinden daha sonraki sonuçlar arama motorundan gelir.
Arama kriterleri konusunda gerçekçi olun
Öncelikle gerçekci olun, tek kelimelik anahtar kelimeler için üst siralari düslemeyin. Suan internette tek kelimede sonuç almak için çok site mevcut. Pratik olarak artik çogu kullanicilar da tek kelime kullanarak aradigi sonuçlara erisemiyor. Örnek olarak satalite marka araba cilasi sattiginizi düsünelim, "araba" kelimesinin yüksek miktarda ziyaretçiyi sitenize getirecegini düsünebilirsiniz. Yanlis. Çünkü "araba" kelimesini arayan insanlarin araba cilasi ariyor demek çok yanlis olur, gereksiz trafik. Sizin odaklanmaniz gereken kelimeler; araba cilasi, satalite cila, satalite araba, araba boyasi...
Meta tag lara çok güvenmeyin
Bazi webmasterlarla konusuyorum, bana su site ile meta keyword taglarim ayni o site aramalarda hep üstte benim sitem en sonlarda diye dert yaniyorlar, meta taglar iyidir siteniz hakkinda biraz bilgi verebilir ama çogu arama motoru meta taglarini baz almaz, hatta Google meta taglara bakmaz bile, bazi arama motorlari meta taglarda bazilarina örnegin description(açiklama) daki bilgiyi arama sonucunda gösterir ,inktomi böyledir,fakat bu sizin üst sirada dizilmenize yardým etmez.
Sitenizi dizayn ederken arama motorlarini aklinizdan çikarmayin
Bana danisan çogu webmasterin sitesinde ayni sorunlarla karsilasirim,zayif web tasarimi. Zayif tasarim derken uçuk flas animasyonlardan bahsetmiyorum, sayfada bir çok çerçeve kullanmak, Java appletler, dinamik olarak degistirilen içerik bir çok arama motoru tarafindan indekslenemiyor, bu tür içerigi kayit edebilen arama motorlarinda ise http://www.zemin6.com/modules.php?na... der=0&thold=0 seklinde anlamsiz bir baslik gösteriyor.
Bunun isimize yaramayacagi açik, gelelim sitenin içerigine, sitenizin giris sayfasina yazi hazirlamadan önce arama motorlarini düsünerek ne tür anahtar kelimeler önemlidir çikarin daha sonra mümkün oldugu kadar bu kelimeleri kullanarak yazilarinizi yazin.
Sizin için en önemli yer sayfalarin üst kisimlari ölümcül yer ise giriþ sayfanizin üst kisminda ilk paragrafi yazacaginiz yer.Burada baslik atarken taglari kullanin.
Unutmayin uzun yazi iyidir, yazi uzadikça sayfa uzuyacak sitenin dizayni bozulacak diyorsaniz, küçük paragraflar halinde yazin veya yaziyi iki kolon seklinde yazin.

Sakin yazilarinizi gizleyerek arkaplan ile ayni renk veya çok büyük bir kutu içinde yazmaya kalkmayin bu tür hileler sitenizin arama motorlarý tarafýndan veritabanlarýndan atýlmasýna sebep olacaktýr.

Simdi durmayin bu yaziyi bir defa daha okuyun ve sitenizi optimize etmeye baslayin. Eger zorlaniyorsaniz yardim almaktan çekinmeyin.

Hiç yorum yok: